E – 06 Způsob řešení
stížností
Kromě drobných připomínek k práci laboratoře, které přijímá, okamžitě
řeší a následně informuje svého nadřízeného kterýkoli pracovník laboratoře, je
vyřizování stížností věcí vedoucího laboratoře nebo Oddělením pro kontrolu a
stížnosti ON Příbram
Přijmutí stížnosti
Drobnou připomínku k práci laboratoře řeší okamžitě pracovník, který
stížnost přijal, je-li to v jeho kompetenci. Jinak předává stížnost vedení
laboratoře.
Při zjevně neoprávněné stížnosti pracovník předává stížnost k řešení
vedení laboratoře.
Vyřízení ústní stížnosti
Jde-li o drobnou připomínku k práci laboratoře a lze ji vyřešit
okamžitě, učiní se tak. Tento typ stížnosti se nezaznamenává.
Závažnější stížnost, kterou lze vyřešit ihned, vyřeší pracovník, který
stížnost přijal a ohlásí stížnost a její řešení vedení laboratoře, které
stížnost a její řešení zaznamená do knihy stížností.
Není-li možné vyřešit stížnost okamžitě, sdělí se návrh řešení a způsob
odpovědi.
Vyřízení písemné stížnosti
Písemnou stížnost řeší vždy vedení laboratoře s Oddělením kontroly a stížností při ON Příbram. Stížnost se zaznamenává do knihy stížností.
Stížnosti se řeší podle nového
zákona č. 372 z roku 2011 Sb. Zákon o zdravotních službách, který nahradil
zákon č.20 z roku 1966 Zákon o zdraví.