Sledujte nás:

Cesta: Hlavní strana > Články > Příbramská nemocnice obhájila akreditaci, výsledkově si polepšila

Příbramská nemocnice obhájila akreditaci, výsledkově si polepšila

Vydáno: 08.11. 2018 11:05

Tři dny, tři kontroloři a stovky hodnocených kritérií. Až tak podrobná byla akreditační kontrola, která probíhala v měsíci říjnu v Oblastní nemocnici v Příbrami. Stejné šetření probíhalo v nemocnici již tři roky zpátky. Tehdy se jednalo o první akreditaci a přípravy na ní trvaly zhruba pět let. Tentokrát se díky zaběhnutým procesům podařilo přípravu na akreditaci zvládnout dříve, navíc s ještě lepším výsledkem.

„SAK je společná akreditační komise, jejich komisaři jsou profesionálové ve svých oborech, kteří v rámci nemocnic v ČR kontrolují  nastavené procesy a pravidla tak, aby splňovala zákonné normy a standardy a byli schopni objektivně vyhodnotit  kvalitu a bezpečnost zdravotnické péče. Tím, že jsou to externí pracovníci a nemají  pracovní slepotu a rozpoznají i to, co my třeba nevidíme nebo nevíme. Vždycky se tak přesvědčíme, jak je akreditace důležitá, jak pro pacienty tak naše zaměstnance, vše se řádně zkontroluje a my víme, že je všechno v pořádku, a s těmi maličkostmi, které nejsou, nám vždy pomohou,“ vysvětluje  akreditaci manažerka ošetřovatelské péče Mgr. Iva Králíčková.

Závěry akreditace vyznívají pro příbramskou nemocnici velice dobře, během tří dnů kontrol bylo nalezeno jen několik menších a snadno napravitelných pochybení. Z maximálních 10 bodů bylo dosaženo hranice 9,76, což je jeden z nejlepších výsledků v rámci celé republiky. Další akreditace čeká nemocnici za tři roky.

Komisaři provedli  kontrolní šetření už před samotnou akreditací, které nemocnici pomohlo se lépe připravit a zjistit, na které úseky je třeba se zaměřit. Komise má 80 přísných standardů na všechny úseky  od kotelny, bezpečnost práce přes personální oddělení až po operační sály.

Kromě akreditace je v nemocnici pravidelně prováděno již po dobu deseti let  dotazníkové šetření, „Kvalita očima pacientů“. Toto dotazníkové šetření se provádí po dobu jednoho měsíce u pacientů, kteří jsou u nás hospitalizováni, je zaměřeno na jejich spokojenost v několika  dimenzích. Posledního šetření se účastnilo cca 730 pacientů příbramské nemocnice. Ta se v něm umístila nejlépe v rámci všech nemocnic, které zřizuje Středočeský kraj a je jedna z nejlepších v ČR. Bylo uděleno ocenění jak pro celou nemocnici, tak pro sestry na základě splnění přísných kritérií.

„Výsledek je práce celé nemocnice, která funguje jako tým. Jedno bez druhého nemůže být. Dotazníková šetření i akreditace jsou pro nás velmi důležitá. Pomáhají nám zjistit, kde máme přidat, aby byli pacienti co nejvíce spokojení a byla jim poskytnuta kvalitní a bezpečná péče, což je naším cílem,“ dodává Králíčková.

Bc. Martin Janota

Specialista pro styk s veřejností

Sledovat nás můžete i na sociální síti Facebook a Instagram.

Fotogalerie k článku

Další články:

DŮLEŽITÉ kontakty

Infocentrum

318 641 111

NONSTOP

DOSPĚLÍ - POHOTOVOST

318 641 700

RECEPCE

NONSTOP

DĚTI - POHOTOVOST

318 641 380

PO-PÁ 17:00 - 22:00

SO-NE 8:00 - 20:00

ZUBNÍ POHOTOVOST

318 654 705

SO-NE 8:00 - 14:00

HLAVNÍ RECEPCE

318 641 700

NONSTOP

Oblastní nemocnice Příbram, a.s.


Gen. R. Tesaříka 80, 261 01 Příbram I.
IČ: 27085031

ID datové schránky: ngiff9u
e-mail: reditelstvi@onp.cz
© 2003 - 2018 Oblastní nemocnice Příbram, a.s. | Použití webů a OOÚ developed by Internet PB s.r.o. & Smartim
infolinka:

318 641 111
Důležité kontakty >